یزدفردا: فرماندار میبد: روند اجرای طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) در میبد ترسیم شد.

به گزارش یزدفردا: شهرستان میبد میزبان فرمانداران، ائمه جمعه، بخشداران، دهیاران و شورا‌های شهرستان‌های بافق، بهاباد، یزد، زارچ، اشکذر و اردکان بود.


استان یزد سی و یکمین استان از کشور است که تبین، تصویب و ترسیم روند اجرای طرح تکام در آن آغاز شده است.


سیدجمال سجادی پور فرماندار میبد در این نشست گفت: طرح تکام طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه است که بعنوان سند تحول روستا از آن یاد می‌شود.


سجادی پور با بیان اینکه این طرح با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری در روستا‌ها است تا شرایطی فراهم شود که روستا‌ها بعنوان قطب تولید نقش خود را در تحقق شعار سال امسال که جهش تولید با مشارکت مردم است را رقم ببزنند افزود: امیدواریم با تامین منابع لازم برای مشاغل خانگی و خرد و تقویت تعاونی‌ها و تشکل ها، زمینه حضور مردم برای سرمایه گذاری در روستا‌ها فراهم و شاهد جهش تولید درروستا‌ها باشیم. 


وی گفت: قطعا یکسری قوانین و رفع موانع و به ویژه بحث تامین زمین و الحاق به طرح هادی روستا‌ها می‌تواند درراستای جهش تولید و سرمایه گذاری دربخش‌های کشاورزی، صنایع دستی و دامپروری کمک کند تا روستا‌ها بتوانند درتامین زمین تسهیلات و صدور مجوز‌ها اتفاقات خوبی درقالب این طرح شکل و زمینه برای مشارکت حداکثری مردم و پای تولید آوردن همه ظرفیت‌ها درسطح شهرستان‌ها را شاهد باشیم.


دکترمجتبی زاده معاون اقتصادی قرارگاه جهادی وزارت کشور در حاشیه این نشست گفت: مطالعات طرح تکام دو سال پیش درکشور شروع شد و خرداد ماه در کشور ابلاغ و در دی ماه به صورت جدی اجرای آن با حضور نماینده قرارگاه دراستان‌ها کلید خورد.


مجتبی زاده با بیان اینکه این طرح را در دو مرحله آشنا ساختن مدیریت اجرایی استان و عناصر اجرایی و ترسیم موضوعات و پروژه‌هایی که بتواند ما را به طرح برساند آغاز کردیم افزود: امسال خوشبختانه این طرح با توجه به اینکه زیرساخت شعارسال جهش تولید با مشارکت مردم که مقام معظم رهبری اعلام کرده اند است؛ در استان یزد که سی و یکمین استان است شروع کردیم.


معاون اقتصادی قرارگاه جهادی وزارت کشور گفت: درتمام مناطق روستایی، نمایندگانی را اعزام خواهیم کرد که بر فرایند طرح تکام نظارت و ارزیابی و مشکلاتی که در مسیر اجرا وجود دارد را رفع کنند تا بتوانیم به نتایج تعیین شده برسیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا